Print RSS

SkinSelfRenewal Blog

Chocolate may combat stroke risk

Dr. Monica Gavin - Monday, March 08, 2010
Chocolate May Combat Stroke Risk
Posted on 2010-02-25 06:00:00 in Functional Foods | Stroke |
"Rich in flavonoids, a potent type of antioxidant, chocolate has been found by previous studies to beneficially impact the risk of cardiovascular disease. Sarah Sahib, from McMaster University (Ontario, Canada), and colleagues analyzed various studies involving chocolate consumption to ascertain its effects on stroke risk. One study revealed an association with stroke for chocolate consumption once a week as opposed to none per week, with another study suggesting that flavonoid intake from eating chocolate weekly lowered death caused by a stroke. The team concludes that: “Higher flavonoid intake from chocolate sources may be associated with lower incident risk of stroke and stroke-related mortality"
 Great news for us chocolate lovers!, BUT it is not the milk chocolate low in cacao and high in milk fat and sugar. I get a daily dose of 100% organic cacao of 80% concentration.
Comments
Post has no comments.
Post a Comment




Captcha Image

Trackback Link
http://www.azanimedicalspa.com/BlogRetrieve.aspx?BlogID=419&PostID=126801&A=Trackback
Trackbacks
Post has no trackbacks.


Recent Posts


Tags


Archive